moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Förlåt, jag ska förstås säga till snällt när du kränker

Kategori: Feminism och genus

Asså denna skambeläggning av folk som ryter ifrån. Jag blir galen. Om nån gör nåt som förtrycker mig eller andra på nåt vis så vill jag såklart säga ifrån. Särskilt om jag upplever att personen gör detta på ett överdrivet kränkande vis. Isåfall kanske jag till och med låter arg när jag påpekar att hen gör nåt dumt! Ve och fasa!

Jag är så trött på detta att förväntas vara snäll mot folk som inte visar mig respekt. Jaja i jobbet klart jag gör det, men privat hell no. Not anymore. Förut var jag den där tjejen som alltid var så pedagogisk även när folk försökte kränka mig. Har inte mått bra av det. Mår mycket bättre av att få stand my ground och ba FUCK OFF ÄCKEL om nån svinar sig. 
 
 
 

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Helt rätt!!

    2014-01-10 | 12:40:55
  • Alma (Kultureliten) säger:

    Älskar den bilden!

    2014-01-10 | 16:10:25
    Bloggadress: http://kultureliten.nu/

Kommentera inlägget här: