moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Eru hjärntvättad av oskuldsfundamentalister?

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

 
Asså sex är najs (samtyckt sex dårå). Så låt folk ha sex. Att tjejer fortfarande inte får knulla med många utan att få sneda blickar är helt jävla sjukt! Att det ens finns nåt som heter slampstämpel... Läs om slutshaming i ett av mina tidigare inlägg den nakna sanningen.

Hur fan löser vi det här? Jag är ju ute på skolor ibland och snackar med ungdomar om såna värderingar och det hjälper väl en del. Men vad kan vi mer göra?

Kommentarer

  • Angelika säger:

    Jag håller med, om en kille hade gjort samma sak hade ingen brytt sig, eller kanske till och med uppmuntrat, men tjejer blir kallade slampa så fort dom har sex med många olika. Dom kanske vill leva sitt liv så och det är upp till var och en. Tycker en sådan sak är helt frivilligt och ingen har rätt att kritisera, precis som jag har valt att vänta med det. Jag har en kille i utlandet som jag inte har kunnat träffa för att vi måste ha beslut på papper och skit.
    Jag anser att fri vilja är något som varje individ har rätt till, det är det som gör oss personliga.

    Svar: Exakt. Fånigt att klaga på folk som väljer att ha eller inte ha sex. Däremot kan jag bli irriterad på tjejer som säger att dom ska vänta på den rätte på ett sätt som får det att framstå som att det skulle va lite finare. Asså du gör inte det men vissa som har skrivit om hur de vill vara "rena" typ, för då säger de indirekt att de som inte väntar gör fel.
    Mican

    2013-01-30 | 10:47:09
  • Angelika säger:

    Jag förstår dig, anledningen att jag väntade var för att jag var väldigt blyg som yngre, jag vågade helt enkelt inte prova. Nu är det bara för att jag har en person som jag har lovat att vänta på.

    Tycker själv det är dumt att tro man är bättre för att man väljer att vänta, alla känner sig redo olika åldrar, det enda jag är emot är när det handlar om grupptryck. Minns själv när jag var 15, och mina klasskamrater frågade om jag "gjort det", och sedan mer eller mindre försökte tvinga mig. Det händer dock lika ofta det motsatta. Vi är alla lika värda oavsett när vi väljer att bli sexuellt aktiva.

    Förresten jag älskar din blogg, och är glad att det faktiskt finns dom som går emot majoriteten, har börjat må bättre sedan jag hittade hit, så det du skriver har säkert effekt på många, inte bara mig.


    Svar: Ja var absolut inte menat som att du gjorde nåt fel :) Som du säger sker grupptryck åt andra hållet också. Kloka kommentarer!
    Va kul att du gillar bloggen det blir jag glad av att höra! Verkligen jätteglad! :) Jag tror faktiskt att människor ofta mår dåligt mycket pga idiotiska värderingar i samhället, och att vi kan behöva en frizon.
    Mican

    2013-01-30 | 17:04:49
  • Gustav säger:

    Håller med om grym blogg! Har läst varenda inlägg sen jag hittade den (skamlöst smicker) :)

    Just den här frågan är så skev, och du tar orden ur munnen på mig. Själv brukar jag förhålla mig till ordet slampa som ett personlighetsdrag, varken positivt eller negativt laddat. Attbropå bryta cirkeln, du jobbar på det, det gör mig glad :)

    Svar: JAG ÄLSKAR SMICKER!
    Undviker helst att säga slampa in public (även om jag menar det som oladdat) för tror tyvärr att det kan bidra till att hålla uppe det här skeva synsättet :( Samtidigt vore det ju najs att kunna byta ords betydelse
    Mican

    2013-02-06 | 20:41:14

Kommentera inlägget här: