moralfjant

ung & uppkäftig genushäxa

Men killen kanske inte ville

Kategori: Våldtäkt, sex och sånt

Jag gillar inte den här seriestrippen. Eller asså ja, den andra rutan om Gudruns anteckningar är jävligt rolig iofs. Men annars. Känns som en dålig poäng. För mig är det tydligt att killen inte tycker det är så jävla party, så att säga. Han verkar inte njuta så mycket. Och så ska Zelda domdera och ba "håll käften och gör det för fan!". 

Tänk om vi bytte kön på dom båda, och killen ville tvinga Zelda att göra nåt dirty när hon egentligen inte ville. Hade det setts som lika komiskt? Probably not. Men varför inte? 

Varför är det mer okej att tafsa på en kille, än en tjej?

Kommentarer

  • Maj säger:

    Tack för att du ger min kunskap med ditt skrivande. Jag är som en trög boll, vill skriva något vettigt men får inte fram det som du gör. Så, bra att min hjärna får jobba lite hos dig då.

    Svar: Varsego ;)
    Mican

    2013-03-04 | 11:19:28
    Bloggadress: http://majckj.blogg.se
  • Lo säger:

    Fast jag tror att den går att tolka på andra sätt. Tycker inte att det är uppenbart att killen absolut inte vill. Tänker att det snarare handlar om att Zelda läxar upp honom när han påstår att vissa sexuella handlingar skulle vara förnedrande i sig.

    Att hon säger "Nu håller du käften och förnedrar mig" är väl mer ett övertydligt sätt att göra sig lustig över att man inte behöver vara "undergiven" som person för att vilja spela den rollen i sängen. Jag tror inte att Lina Neidenstam förespråkar att säga åt sina sexpartners att hålla käften och göra som man säger. Men det är en humorserie vilka ofta brukar vara övertydliga och over the top (vilket bland annat brukar betyda att karaktärerna är betydligt otrevligare och konstigare än normala människor) för att få fram poängen och jag tror att många kan känna igen sig i motsättningen av att å ena sidan vara en viljestark person som förespråkar jämställdhet och inte tar skit från någon och å andra sidan vilja bli dominerad och/eller göra saker i sängen som av en hel del uppfattas som "förnedrande".

    Svar: Men kolla killens min.
    Tror inte heller att Lina förespråkar det, inte medvetet iaf. Men denna seriestripp känns ändå inte okej.
    Mican

    2013-03-04 | 18:17:51
  • Michis säger:

    Tycker den var hemsk! Stackars killen! Han verkar inte direkt känna sig bekväm...

    Svar: Håller med!
    Mican

    2013-03-04 | 22:20:16
    Bloggadress: http://michaeala.blogg.se

Kommentera inlägget här: